Pazarlama ve İletişim

Pazarlama ve İletişim

Trabzon EYOF 2011 için pazarlama ve iletişim stratejisi gençlik kültürü ve spor dinamizminin etkileşimli doğasını temel almaktadır. Bu fikir göz önünde bulundurularak, Oyunlar'da temel iletişim kanalı internet olacaktır.

 

Türkiye'deki uluslararası yarışmalar ve yurtdışındaki önemli yarışmalar hedef kitleye ulaşabilmemizde diğer araçlar olarak kullanılacaktır.

Yerel düzeyde, pazarlama odağımız KTÜ ve diğer ulusal üniversiteler olacaktır.

Üniversite spor kulüpleri ile düzenli toplantılar ve öğrenciler için promosyon aktiviteleri stratejimizin içerisinde yer alacaktır.

 

Trabzon halkı Oyunlar'ın başarıya ulaşmasındaki bir diğer kilit faktördür.

EYOF heyecanını tüm bölgeye yayabilmek adına belediye yetkilileri, yerel basın ve STK'larla devamlı toplantılar gerçekleştirilmektedir.

 

Uluslararası               - Öğrenci

Türkiye                     - Öğrenci - Halk

Trabzon                    - Öğrenci - Halk

 

İLETİŞİM KANALLARI

Oyunlar'ın ana iletişim kanalı internet olacaktır. İnternet kolay erişilebilir, geniş kitlelere ulaşabilir olduğundan ve genç insanlar arasında kullanılan en yaygın iletişim metodu haline geldiğinden dinamik bir internet sitesi hazırlamak pazarlama hedeflerimize ulaşabilmemizi sağlayacaktır. Dünyanın her tarafından gençlerin Oyunlar'dan önce birbirleriyle etkileşim halinde olmalarını sağlayacak bir resmi internet sitesi kurulacaktır. EYOF internet sitesi, bloglar, forumlar, fotoğraflar, oyunlar, oyunlar hakkında bilgi, Trabzon ile ilgili bilgi ve tesislerin görselleri gibi bir içeriğe sahip olacaktır. Oyunlar'ın etkileşimli resmi internet sitesi Mart 2009'da hazır olacaktır.

 

ULUSAL VE ULUSLARARASI YARIŞMALAR

Türkiye'de ve Avrupa'da gerçekleşen yurtiçi/uluslararası spor yarışmaları ve gençlik oyunlarına katılmayı planlamaktayız. Organizasyon Komitesi,  Trabzon'da tanıtım aktivitelerini, her yıl 18-24 yaş arası gençlerin katıldığı Doğa Kampı ile başlatmıştır. Kamp her biri 500 kişinin katılımıyla gerçekleşen dört ayrı dönemden oluşmakta olup her yıl 2000 katılımcı ile devam etmektedir.

Gençleri, EYOF ve Olimpik prensipler hakkında bilgilendirmek üzere şehirde, okullarda ve biri şehir merkezi diğer ikisi de Maçka ve Vakfıkebir ilçelerinde bulunan Gençlik Merkezlerinde tanıtıcı ve eğitsel faaliyetler gerçekleştirilmektedir.

 

GÖRSEL-İŞİTSEL KİMLİK

Logo dizaynı tamamlanmış olup maskot dizaynı Şubat 2009'da bitirilecektir. Dizaynlar tanıtıcı panolarda ve posterlerde yer alarak 2011'in grafiksel kimliğini oluşturacaktır.

 

SPONSORLUK

Markamızı ticari olmayan sosyal sorumluluk ifade eden bir şekilde oluşturmamız sponsorluk stratejilerimizde bize avantaj sağlayacaktır. Trabzon 2011, ticari bir marka değil güçlü bir sosyal organizasyon olarak düşünülmektedir. Bu durum kendilerini sosyal değerlerle ilişkilendirmek isteyen markalar için ilgi çekici olacaktır.

TEYOFOK (Trabzon EYOF Organizasyon Komitesi), Türk iş dünyasının, özellikle Trabzon'un ileri gelen iş adamlarının bu önemli organizasyona katkıda bulunmaya istekli olacaklarına güvenmektedir. Elektronik, seyahat, otomotiv, telekomünikasyon, bankacılık, finans, yiyecek imalatı, perakendecilik, sigortacılık, tekstil, hava ulaşımı, catering ve ev ekipmanı sektörleri TEYOFOK'un ulusal sponsor çekmeyi düşündüğü sektör kategorileridir.

Sponsor seçenekleri geniş bir sağlayıcı kitlesi ve lisans düzenlemelerini gerektirmekte, standart anlaşmalarla sınırlı kalmamaktadır. Örneğin, TRT ile karşılıksız sponsorluk anlaşması yapılmıştır. Birçok verimli toplantıdan sonra TRT oyunun yayıncı sponsoru olmayı, Trabzon 2011'i canlı olarak yayınlamayı  kabul etmiş ve oyun görsellerini uluslararası basına ücretsiz temin etmiştir.

 

TÖRENLER

Açılış töreni ve kapanış partisi için alan Hüseyin Avni Aker Stadyumu olarak belirlenmiştir. Stadyum 27.500 izleyici kapasitesine sahip olup şehir merkezinde yer almaktadır. Organizasyonlar, EYOF Kuralları ve Ev Sahibi Şehir Sözleşmesi'ndeki düzenlemelere göre gerçekleştirilecektir.

Açılış töreni ve kapanış partisi için alanın Hüseyin Avni Aker Stadyumu olarak belirlenmesinin sebebi Akyazı için öngörülen inşaat süresinin çok uzun olmasıdır. İnşaat, Oyunlar'dan önce tamamlanabilirse törenler, bu yeni, modern 40.000 izleyici kapasiteli tesise taşınacaktır.

 

OLİMPİYAT MEŞALESİ KOŞUSU

Olimpiyat Meşalesi Koşusu Türkiye Karadeniz Bölgesi'nin tamamını kapsayacaktır. Güzergah, bölgenin büyük şehirlerinden olduğu kadar seçilecek bazı tarihi ve kültürel alanlardan da geçecek şekilde belirlenecektir. Bu koşuda Olimpiyat Meşalesinin, başlangıçta genç atletler ve bölgenin ilkokul çocukları tarafından taşınması ve daha sonra bu çocuklar tarafından daha büyük abi ve ablalara teslim edilmesi düşünülmektedir.

Oyunlar'ın açılışından bir hafta önce başlatılacak Olimpiyat Meşalesi Koşusu'nun basın ve televizyon kuruluşlarının ilgisini çekeceği düşünülmektedir. Koşu'nun, sadece Karadeniz Bölgesi'nde değil, ülkenin tamamında Olimpiyat ruhu ve Olimpiyat değerleri hakkında bilinci arttırması ve Oyunlar başlamadan önce heyecanlı bir bekleyiş oluşturması beklenmektedir.

 



Bu Haberi Paylaşın